A Tesla e-autója aratja le a médiában a babérokat, de e mellett is nagyon sok elektromos meghajtású közlekedési eszköz készül.
Kínában is megindult az e-autók forradalma, az idén május végéig - 300 százalékos éves növekedés után - 53 ezer ilyen kocsit gyártottak. Népszerűségüket pedig már a Formula-E akkumulátorokkal működő versenygépei is segítik. A 2012-ben indult tízcsapatos sorozat műszakilag fontos innovációkat is hozhat. Úgy látszik tehát, hogy az e-autózást már semmi sem tudja megállítani, hacsak nem az egyre olcsóbb benzin. De el lehetne egyáltalán látni a világot megfelelő mennyiségű akkumulátorral az egyre szűkülő nyersanyagkészletek mellett? Míg az autóknál már inkább csak hatékonysági és pénzügyi kérdés, hogy milyen gyorsan terjednek el az elektromos meghajtásúak, a repülésben még inkább csak az első szárnypróbálgatások zajlanak. A szériatermékek megjelenésével azonban egyre nagyobb gondot okoz majd a lítium hiánya, már most óriási árnövekedést várnak a szakértők.
Biztos, hogy környezetbarát?...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/31 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!