Ismét csökkentek a Procter & Gamble bevételei

2015-07-30 15:50
Ismét csökkentek, immár a hatodik egymást követő negyedévben a világ egyik legnagyobb fogyasztásicikk-gyártójának számító Procter & Gamble (P&G) bevételei a cég pénzügyi évének június végén zárult negyedik negyedében.
Az amerikai multinacionális vállalat bevételei az előző év azonos időszakához képest 9,2 százalékkal 17,79 milliárd dollárra csökkentek április-júniusban. A Reuters által megkérdezett elemzők átlagban 17,98 milliárd dollárra számítottak.

A P&G bevételének mintegy kétharmada külföldi piacokról származik, ezért az erős dollár jelentősen gyengítette az egyebek között a Pampers pelenkát és a Tide mosóport gyártó vállalat eredményét és bevételeit.

Az amerikai dollár mintegy 20 százalékkal értékelődött fel az utóbbi egy év alatt. Az árfolyamhatás kiküszöbölésére a P&G emelte külföldön árusított termékeinek árát, aminek viszont az lett az eredménye, hogy a fogyasztók az olcsóbb, helyi alternatívák felé fordultak.

A vállalat tavaly mintegy 50 márkát adott el, hogy áramvonalasítsa termékportfólióját, és a gyorsabban növekvő termékcsoportokra összpontosíthasson. Legutóbb 43 márkáját értékesítette, köztük a Wella és a Clairol hajápolási termékcsaládot, amelyeket a Coty parfümgyártó vásárolt meg 12,5 milliárd dollárért ebben a hónapban.

A P&G nyeresége 80 százalékkal 521 millió dollárra, részvényenként 18 centre csökkent az április-júniusi időszakban. Az egyszeri tételektől megtisztított profit viszont részvényenként 1 dollár volt, ami jobb az elemzők által várt 95 centnél.
MTI