A BMW profitja csökkent a második negyedévben

2015-08-04 09:08
Egy százalékkal csökkent a BMW német járműgyártó második negyedévi profitja az új modellek bevezetésével kapcsolatos pótlólagos kiadások miatt.
A bajorországi gyártó a keddi európai piacnyitás előtt azt közölte, hogy az adózott eredménye 1,749 milliárd euróra mérséklődött a június végével záródott három hónapban az egy évvel korábbi 1,767 milliárd euróról.

A világ legnagyobb prémiumautó-gyártójának a forgalma igen jelentősen, 20,2 százalékkal 23,935 milliárd euróra ugrott, elsősorban a rekordszámú autóeladás hatására, de az eredményt a devizaárfolyamok kedvező alakulása is javította.

A társaság összesen 573 079 autót adott el a negyedévben, ami 7,5 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A BMW-Csoport a BMW, a Mini és a Rolls Royce márka gyártója.
MTI