A MÁV rövidített munkaidőt vezetett be a helyi cégénél. A forgalom visszaesésének csak az egyik oka az ukrán válság, sokat ártottak a rossz kormányzati döntések is. A Dunaferr szállításainak visszaterelése rengeteget segítene, de a kabinet csak lassan mozdul az ügyben.
A világ legnagyobb kivilágított homokozójának hívják a szakmában a fényeslitkei logisztikai központot, amelyet 3,5 milliárd forintból építettek ki, ám több mint négy évvel ezelőtti átadása óta még egyetlen cég sem látott itt munkához. Akkoriban arról volt szó, hogy egy ukrán vállalat acélhengerművet épít a területen, ám ebből semmi sem lett. Ha minden jól megy, az idén végre legalább egy gázátfejtő állomás működni kezd, 16 embert foglalkoztatva. Az eset jól mutatja az egész záhonyi térség problémáit, amelyeket az uniós pénzből - összesen 33 milliárd forintból - végrehajtott beruházások lényegében csak súlyosbítottak.