A növekedés határai

Szirmai S. Péter
2015-08-13 06:03
Önerőből képtelen volt a további növekedésre, a kormányzattól pedig nem kapott pénzügyi segítséget. A nemzeti identitást felülírja a gazdasági szükségszerűség: erős belső piac, dinamikusan bővülő export, profi vállalatirányítás nélkül nincs versenyképes cég. A válság után javuló piaci kilátások révén felgyorsulhat a hazai tulajdonú kkv-k eladása.



Megtiszteltetés, hogy beemelhettem az európai piacvezetÅ‘ vállalatok közé, ezzel magam is minden idÅ‘k legsikeresebb magyar pékmesterévé váltam. - Lapunknak nyilatkozva ezzel a mondattal intett búcsút a Fornettinek Palásti József alapító egy nappal azután, hogy bejelentették: 18 évig épített, fagyasztott pékárukat gyártó vállalatbirodalmát eladta az ír-svájci Aryzta AG-nak. Hogy a konkurensek által 60 millió euróra, vagyis nagyjából 19 milliárd forintra taksált vételár sok vagy kevés az évi 20 milliárd forintos árbevételű és nemzetközi franchise-lÃ...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/33 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!