A már aláírt szerződéseken túl további motorvonatok beszerzése is valószínű, Seszták Miklós fejlesztési miniszter szerint több mint 155 milliárd forint értékben.
Eltiltott Közgép
A legzsírosabb falatot a többi vasúti projekt jelenti 650-700 milliárd forinttal. Persze kell is a pénz, ha figyelembe vesszük, hogy a fejlesztési miniszter szerint csak 2018-ig 400 kilométer vasútvonalat korszerűsítenek. Ehhez képest a 700 milliárd még kevésnek is tűnik.
Kik végezhetik majd ezt a munkát? A magyar közéletben kicsit is tájékozottak számára nem újdonság, hogy Simicska Lajos érdekeltsége, a Közgép kiesett a pikszisből. Mint ismert, a Közbeszerzési Döntőbizottság - hamis adatszolgáltatásra hivatkozva - három évre eltiltotta a tenderektől a Közgépet.
A témáról részletesen olvashat a Figyelő hetilap augusztus 19-i, idei 34. lapszámában.