Ritka az olyan egyértelműen pozitív történet, mint a magyar háttérrel nemzetközi sikereket elérő Wizz Airé, hiszen mind az eredeti befektetők, mind azok, akik a nyilvános kibocsátás (IPO) után közvetlenül fektettek a vállalatba, busás hozamra tehettek szert.
Bár sokan még mindig kis magyar fapados légitársaságként tekintenek a Wizz Airre, ez már koránt sincs így. Piaci kapitalizációja lapzártánk idején elérte a 3,3 milliárd eurót, ami csaknem kétszerese az Air France-KLM 1,9 milliárd eurós értékének, és közelít a Lufthansa-csoport 5,6 milliárd eurós kapitalizációjához.
A Wizz Air a feszes költségstruktúrának és a dinamikus növekedési stratégiának köszönhetően Kelet-Közép-Európa meghatározó légitársaságává nőtte ki magát, sőt az elmúlt években a nyugat-európai piacon is egyre markánsabb szereplőként bizonyít. Az IPO sikeréhez nem csupán a stabil fundamentumok járultak hozzá, hanem a jó időzítés is. A részvényt eredetileg 2014 nyarán tervezték tőzsdére vinni, de akkor a bizonytalan iparági környezetre hivatkozva a vállalat menedzsmentje a bevezetés elhalasztásáról döntött. A két időpont között a Wizz Air szempontjából kedvezők voltak a m...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/34 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!