Új szabályokat akarnak

Bucsky Péter
2015-08-27 06:23
Az a célunk, hogy az Ubert használó autósok egyértelműen és felhasználóbarát módon adózhassanak - nyilatkozta lapunknak a sokat támadott fuvarközvetítő cég marketingért felelős magyarországi leányvállalatának vezetője.


- Az Uber az új taxirendelet után lépett a budapesti piacra. A megemelt árak is szerepet játszottak a döntésben? Hogyan alakították ki a helyi tarifákat?

- Nem volt igazán fontos a taxis rendelet. Amikor a cég eldöntötte, hogy Közép-Európában terjeszkedik, egyértelmű volt, hogy Budapesten is megjelenik. Maga a város mérete és a jelentős turizmus is adta magát, hogy ide jönni kell. Az árazás kérdése összetett. Modelleztük a keresleti és a kínálati oldalt, illetve figyelembe vettük az átlagkeresetet, a mediánjövedelmet. Azt a tarifát kellett megtalá...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/35 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!