Kész átverés show

Cseke Hajnalka
2015-08-28 14:00
Nem bújhatnak el a termékbemutatókat tartó cégek, kötelező lesz ügyfélszolgálatot működtetniük. A törvénymódosítás már a parlament asztalán van - értesült a Figyelő
Az ember azt gondolná, lecsengett a 90-es években indult lábasokat, szépítőszereket, gyógy-eszközöket, csodalámpákat kínáló termékbemutatók ideje. Ha meghalljuk a telefonban, hogy „soha vissza nem térő alkalom", „a piaci ár feléért", „a hülyének is megéri", „fiatalít", „száz fokon hevítve is megőrzi a vitaminokat", vérmérséklettől függően megköszönjük és közöljük, nem élünk a lehetőséggel. A Gazdasági Versenyhivatalhoz és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz befutó panaszok azonban nem arról árulkodnak, hogy vége lenne a fogyasztói átveréseknek. A trükkök nem sokat finomodtak, újabban már meghívót sem küldenek, hanem simán becsöngetnek a lakásokba, s rögtönzött bemutatót tartanak annak, aki nincs résen.

RÁJUK CSUKTÁK AZ AJTÓT
A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytató vállalkozások célcsoportjai a nyugdíjasok, az idős és beteg emberek. Gyógyulni vágynak, pihenni, hitelhez jutni, ezért fogékonyak az ilyen ajánlatokra. Könnyen rávehetők arra, hogy ha nincs pénzük, akkor kössenek áruhitel szerződést, s máris egy rövid vagy középlejáratú hitel kellős közepén találják magukat évekre.
Lapunk utána nézett, milyen trükköket vetnek be a hiszékeny, kevéssé tájékozott emberekre utazó cégek.

Részletek a Figyelő friss számában.