Kétszer annyi szeszt iszunk mint a világátlag

válassz
2015-09-01 11:11
Egy tavalyi felmérés szerint itthon a családok 40 százaléka küzd olyan problémákkal, amelyek gyökere az alkoholra vezethető vissza.
Ha emellett azt is számba vesszük, hogy a magyar emberek az európai átlag felett, évente összesen 14 liter tiszta szeszt isznak meg fejenként, akkor már nagyonis érthető, hogy a Heim Alapítvány miért döntött úgy, hogy síkra száll a mértékletes és tudatos alkoholfogyasztás ügyéért.
Ebben partnerekre találtak például a budaörsi és a józsefvárosi önkormányzatban is: utóbbi korábban már elérte, hogy az újonnan átadott teleki téri piacon egyáltalán ne legyen alkoholárusítás.

A Heim Alapítvány AlkoholSTOP néven elindított akciójában a METRO is részt vett, ami elsőre talán meglepő lehet, hisz az üzletlánc természetesen alkoholos italokat is árul. Ezek mint elmondták a forgalmuk pár százalékát teszik ki.
„A METRO tudatában van annak, hogy a fogyasztói hozzáállás és magatartás megváltoztatása, viselkedésbeli vagy kulturális változások elérése csak széles társadalmi összefogással valósulhat meg. Felelős vállalatként és egyedülálló nagykereskedelmi szereplőként támogatjuk a Heim Alapítvány törekvéseit, célunk, hogy elősegítsük az iparági szintű összefogást a közös célok elérése érdekében. A programhoz való csatlakozás mellett szólt, hogy így közvetett módon a magyar fogyasztók fizikai, érzelmi, szellemi és mentális jólétének a megteremtését is segíthetjük" - mondta el a METRO vezérigazgatója Horváth Imre.


Ennek a gondolatnak a jegyében az üzletlánc a Heim Alapítvánnyal közös szervezésben egy hatállomásos rendezvénysorozatot tartott. Az utolsó, záró eseményre augusztus 29-én a budaörsi áruházban került sor. Itt akár csak a korábbi helyszíneken az volt a cél, hogy olyan ötleteket, kezdeményezéseket juttassanak el a nagyközönséghez, melyek a mértékletes alkoholfogyasztást, az egészséges örömöket, az alkoholmentes szórakozást helyezik előtérbe.
Mint kérdésünkre elárulták már a folytatásra is vannak tervek. Egyelőre a részletek még nincsenek kidolgozva, de a jövőben olyan programokat szeretnének, amelyek a náluk vásárló vendéglátóhelyeknek, kiskereskedőknek mutatnak be olyan alternatívákat, amelyek segíthetnek elterjeszteni a tudatos alkoholfogyasztást.

Horváth Imre elmondta még, hogy a cég számára a fenntarthatóság, a társadalmi felelősségvállalás a működés alapeleme, így a felelős alkoholfogyasztás népszerűsítésén kívül számos egyéb társadalmi problémával is aktívan foglalkoznak, melyek közül kiemelte, hogy az élelmiszermentő programjuk keretében az elmúlt 3 évben 860.130 kg, összesen több mint 720 millió forint értékű friss élelmiszert (zöldségeket, gyümölcsöket, tejtermékeket, húsokat, felvágottakat, halakat, pékárut) juttatottak el 136.548 rászorulónak.