Már számos helyen elterjedt, hogy a nők és a férfiak külön utaznak a tömegközlekedésen. Az intézkedés miatt különféle reakciókkal szembesültek a politikusok: néhány helyen örülnek a nők annak, hogy így utazhatnak. A legtöbb országban - főleg ott, ahol a nőknek diszkriminációval és gyakran szexuális zaklatással kell megküzdeniük - a nőket érő támadások szimbólumává vált az intézkedés. Voltak olyan helyek is, ahol teljesen felesleges volt a női szerelvények létrehozásra, ugyanis a férfiak figyelmen kívül hagyják a figyelmeztetést és bemennek a női kocsikba is.
Irán
Iránban a nőknek és a férfiaknak külön kell utazniuk a buszokon, még a házastársak sem maradhatnak egymás mellett. Bár van külön metrókocsi a nők számára, de nem kötelező használni. A hosszabb távokon közlekedő buszokon és vonatokon és buszokon már együtt is utazhatnak a férfiak és a nők.
Iránban az élet több területén korlátozzák a nőket. Be kell fedniük a fejüket a nyilvános tereken, sőt, nem vehetnek részt nézőként néhány olyan sportversenyen, ahol férfiak küzdenek. Ezek ellenére jelenleg több nő tanul egyetemen, mint férfi, s a tanárok között is magas a nők aránya.
Japán
Japánban kilenc metróvonalon és elővárosi vonaton jelöltek ki olyan szerelvényeket, ahol csak nők utazhatnak. A már egy évtizede létrejött szabályozás oka az volt, hogy a nők több, mint fele arról számolt be, hogy zaklatták őket Tokióban a tömegközlekedésen.
Japánt már többször meggyanúsították a munkahelyi "intézmenyesített egyenlőtlenéggel". Átlagosan a nők a férfiak fizetésének 70 százalékát vihetik haza és csaknem kétharmaduk otthagyja munkahelyét, miután megszületett a gyerekük. Gyakran megvetik azokat a nőket, akik ezután is dolgoznak.
India
Indiában is vannak olyan metrókocsik, ahol a nők külön utazhatnak. 2009 óta pedig már vannak olyan vonatok, amelyeket csak nők használhatnak Delhiben, Mumbaiban, Kalkuttában és Madrasban - azonban a személyzet tagjai között már lehetnek férfiak.
Indiában sokan úgy gondolják, hogy ez az intézkedés valójában visszalépést jelentett és nem szünteti meg a problémát. A szexuális zaklatás miatt már többször került a nemzetközi sajtó középpontába az ország: 2012-ben egy mozgó buszon férfiak egy csoportja megerőszakolt egy 23 éves nőt, majd megölték. Bár azóta az aktivisták sokat tettek, és a megelőző oktatásra is sokat fordítottak, a szexuális zaklatásról szóló statisztikák nem javultak. Naponta átlagosan 93 jelenti be a hatóságoknak, hogy megerőszakolták - s több ezer eset maradt titokban.
A fejlődő országok közül Indiában a legalacsonyabb a dolgozó nők aránya, s a nők egyharmada írástudatlan. Mivel a fiúgyermekeket jobban kedvelik, a nemek közötti arány is veszélyesen eltolódott.
http://www.theguardian.com/world/2015/aug/26/women-only-train-carriages-around-the-world-jeremy-corbyn