Az Iveco idén 40. születésnapját ünnepli: ez fontos mérföldkő egy olyan nagynevű márka életében, amely maga is formálta a nemzetközi árufuvarozás történelmét. Ez nemcsak 40 évnyi sikert jelent, hanem 150 éves ügyféltapasztalatot, valamint kimagasló teljesítményt és persze járműveket, amelyek világszerte az utak meghatározó szereplőivé váltak, és a korszerű technológia és a fenntartható fuvarozás üzenetét közvetítik.
Az Iveco a világ egyik vezető termelőgép-gyártójaként számon tartott CNH Industrial cégcsoport egyik márkája. A CNH Industrial révén az Iveco termékeket európai, kínai, ausztrál, argentin, brazil, illetve afrikai gyárakban állítják elő, emellett a vállalat több mint 160 országban folytat üzleti tevékenységet.
A jeles születésnap megünneplésére az Iveco egy különleges logót készített, amely egy stilizált járművet ábrázol „40 év Iveco, 150 év tapasztalat" szlogennel. A logó 2015 végéig minden, az Iveco márkával kapcsolatos írásos kommunikációs anyagon megjelenik majd.
Az ünnep jelentősebb mozzanatai a külön az erre a célra létrehozott www.iveco40.com weboldalon - 14 különböző nyelven - követhetők nyomon. Ezen a weboldalon elindult egy nyereményjáték is, amely arra bíztatja az Iveco-rajongókat, hogy fotókkal illetve videókkal elmondott történeteik megosztásával legyenek részesei a márka 40. születésnapjának. A hét legjobb fotói bekerülnek egy virtuális albumba, amely a különleges jubileum alkalmából készül.
A márka egy videóval is megemlékezik a jeles évforduló alkalmáról - a link alatt online megtekinthető -, amely évtizedről évtizedre, 1975-től egészen napjainkig bemutatja az Iveco történelmének kulcsfontosságú mozzanatait. Köztük egyes járművek új típusait, a technológiai újításokat vagy a jelentősebb szponzorációs együttműködéseket, amelyek a haszonjárművek világtörténelmének elválaszthatatlan részei.
Iveco: az új jelmondat új megközelítést fejez ki, fókuszálva a technológiára, a teljes körű üzemeltetési költségekre, a fenntarthatóságra és az üzleti partnerségre.
Az Iveco márka az évek során megmutatta, hogy képes merészen hozzáállni aváltozáshoz. Ma már a történelem új fejezetét írja, nemzetközi és multikulturális színtéren is fontos szereplőként kitartóan követi elképzeléseit, és továbbra is összpontosít az alapértékekre: technológia, teljes körű üzemeltetési költségek, fenntarthatóság és üzleti partnerség.
Az innovációnak és az új technológiáknak szentelt folyamatos figyelemnek köszönhetően az Iveco európai szinten az alternatív megoldások élharcosává vált, előrevetítve ezzel olyan módszereket, amelyek hozzájárulnak majd a káros környezeti hatások további csökkentéséhez, és ahhoz, hogy az Iveco ideális partner legyen a fenntartható fuvarozásban. Ezt az elképzelést tükrözi az Iveco új jelmondata is: Iveco, az Ön partnere a fenntartható fuvarozásban.
1975-től napjainkig: egy sikertörténet
A vállalat nagy kihívás elé állította a piacot 1975-ben, amikor öt, akkoriban európai csúcsszereplőnek számító gyártó (Magirus-Deutz, Fiat, Lancia, Unic és OM) egyesülésével létrejött. Az előd cégek összesen több mint 150 évnyi tapasztalattal rendelkeztek haszonjárművek tervezése és gyártása terén. A nemzetközi gyökerekből táplálkozó globális vállalat elképzelése öt olyan gyártó összeolvadásával született meg, amelyek mindegyike önállóan is jelentős szerepet játszott az európai haszonjárműipar 19. század végén kezdődött történelmében. A Fiat Industrial Vehicles Torinóból, Olaszországból; az OM Bresciából, Olaszországból; a Lancia Special Vehicles Bolzanóból, Olaszországból; az Unic Puteaux-ból, Franciaországból és a Magirus-Deutz Ulmból, Németországból származik.
Az Iveco az évek során felvásárlásokkal, szövetkezésekkel és nemzetközi vegyesvállalatok létrehozásával csatlakozott a közúti fuvarozási ágazatban tevékenykedő legnagyobb szereplők élvonalához. Olyan cégcsoporttá vált, amely jelentős szakértelmével a legjobb eredményeket mutatja fel a technológiai újítások terén, és gyártóként, illetve üzleti megoldásokat nyújtó partnerként megszilárdította jelenlétét a legfontosabb fejlett és fejlődő piacokon egyaránt. Ennek az örökségnek a részeként 1986-ban létrejött az Iveco Ford Truck Ltd vegyesvállalat (valójában egy egyesülés) a Ford európai tehergépkocsi-részlegével. Majd az Iveco 1990-ben felvásárolta a spanyol Pegaso haszongépjármű-gyártót.
Történelme során az Iveco nemzetközi hírnevet és számos kitüntetést szerzett, köztük három „Nemzetközi év teherautója" díjat - 1992-ben az Eurocargo, 1993-ban az EuroTech és 2013-ban a Stralis. Továbbá az új Daily 2015-ben megkapta az „Év nemzetközi kishaszon-gépjárműve" címet.
Az Iveco neve mindig is összekapcsolódott a nemzetközi sportvilág legnagyobb szereplőivel, így például a motorsportok óriásával, a Scuderia Ferrarival és az All Blacksszel, Új-Zéland nemzeti rögbi csapatával, de a nagyközönség más jelentősebb kezdeményezései miatt is emlékezhet rá.
Ilyen volt például az 1995-ben egy Róma - New York expedícióval elindított híres Overland projekt, amely során az Iveco technológiájának alkalmazása jelentős szerepet játszott abban, hogy pozitív képet alakítsanak ki a tehergépkocsikról világszerte. Az Iveco narancssárga járművei nemzetközi figyelmet kaptak, miután veszélyes kalandokon mentek keresztül, extrém akadályokat küzdöttek le a világ legmostohább útjain és fenyegető időjárási körülményeket éltek túl úgy, hogy egyszer sem szakították meg az utazást - bizonyítva megbízhatóságukat és minőségüket.
Ez a kihívás jelenleg a Dakaron, a világ leghíresebb terepraliján folytatódik, amely milliókat vonz, és amelynek az Iveco hivatalos támogatója. A márka folytatja szponzorációs együttműködését a Petronas De Rooy Iveco csapattal, támogatva annak hajmeresztő dél-amerikai kalandjait. Az Iveco 2012-ben megnyerte a Dakart a De Rooy csapattal, az első, a második és a hatodik helyezést elérve. Ez egy igazán legendás kaland volt.