Az új konkurens nehéz helyzetbe hozhatja az uniós támogatással fejlesztett hasonló közép-magyarországi központokat. Naponta több száz kamionnal nőhet a környék forgalma.
Évek óta szeretne saját terminált építeni Budapest környékén a cseh alapítású, német többségi tulajdonú Metrans cég. Közép-Európában már jelentős hídfőállásokkal rendelkeznek, főként az autóipar régiós expanziójára alapozva. Van ilyen létesítményük például a szlovákiai Dunaszerdahelyen, ahol a tengeri konténereket teherautókra átrakva látják el a helyi és a nyugat-magyarországi gyárakat. De Budapestre is indítanak már vonatokat a német kikötőkből, illetve innen a szlovéniai Koperbe.
Hatékonyságuk kulcsa az, hogy nálunk főként saját ...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/38 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!