A Club Concorde, amelyet korábbi kapitányok, fuvarozók és a repülés szerelmesei alapítottak, bejelentette, hogy 120 millió angol fonttal rendelkezik az „Újra repülünk" terv megvalósításához. A csoport tervezi azt is, a szuperszonikus repülőgép egy másik példányának állandó kiállítást szervez London központjában.
A Concorde, amelynek utazósebessége a hangsebesség kétszerese, utoljára 2003-ban repült. A folyamatban lévő tárgyalások célja a két repülőgép megvásárlása vagy bérbevétele. A Club Concorde elnöke, Paul James azt mondta: reméli, hogy lesz forrásuk mind a kiállítandó, mind a repülésre szánt gép Franciaországból való megszerzésére, de megállapodás még nincs.
Jelkép az egész világon
"Az emberek hihetetlen lelkesen fogadták terveinket és anyagilag is készek támogatni azokat" - mondta Paul James. "Ez a támogatás bizonyítja, hogy az emberek még mindig mennyire csodálják a Concorde-ot és látni akarják, hogy a gép újra repül."
"Azt szeretnénk, ha a Concorde Párizsból, a Le Bourget repülőtérről szállna fel. Korábban azt akartuk, hogy egy bérelt és felújított British Airways gép Londonban, a London Eye közelében kerüljön felállításra, de ezt egyelőre nem tudtuk megvalósítani. Most újra Franciaországban próbálkozunk, az Orly repülőtér közelében keresünk méltó helyet. Felújítás után a repülőgép légi-bemutatókon, egyedi programokon szerepelne és magánrepülőgépként működne. Paul James elmondta: bízik abban, hogy egy gépet meg fognak szerezni és reméli, hogy a járatok 2019-ben, a Concorde első útjának 50. évfordulóján újra indulhatnak.
A Club Concorde akkor kezdett tervezgetni, amikor a csoport már 40 millió angol fontot összegyűjtött, A London Eye közelében, a Temze folyón akartak kiállítani egy repülőgépet. "A Concorde világszerte a fejlett technika jelképe" mondta Paul James. „Minden hatóság rendkívül segítőkész volt a gép kiállításának ötletével kapcsolatban és támogatják, hogy turista-látványosságként a Concorde a folyó vizére kerüljön. A London Eye felajánlotta, hogy kikötői infrastruktúráját megosztja velünk." A csoportnak még tervezési engedélyre van szüksége, de Paul James célja, hogy 2017-re a látványosság a helyére kerüljön. Ezt követően hasonlót állítnának fel Párizsban is.
A British Airways egy szóvivője közölte, hogy a Társaság „nem tervezi a Concorde újbóli menetrendbe állítását." Hozzátette: bár hajlandók tárgyalni a Club Concorde-dal a csoport terveiről, tény, hogy a Concorde gépek ma világszerte kiállítási tárgyak és a társaságnak nincsenek az ezzel kapcsolatos szerződések módosítására irányuló elképzelései."
A Concorde története
A Concorde francia és angol, kezdetben önálló projektek egyesítése után, 1962-ben született. Az együttműködés során 20 repülőgép készült el. Az első gép 1969 március 2-án Toulouse-ból szállt fel. A gép utazósebessége körülbelül 1,350 mérföld. Az Európa-New York távolságot kevesebb, mint három és fél óra alatt teszi meg, a rekord 2 óra 52 perc 59 másodperc. Nyugati irányban történő út esetén az öt órányi időeltolódás azt jelenti, hogy a Concorde korábban érkezik meg az Egyesült Államokba, mint amikor Európából elindult. Egy New Yorkba induló Air France gép 2000-ben, röviddel felszállás után Párizsban lezuhant, 113 utasa meghalt. A gép elvesztését követő problémák sorozata után, 2003-ban a Concorde-ot kivonták a forgalomból.