A költség- és hatékonysági előnyök jóvoltából az ágazat globálisan továbbra is növekszik, amiből kiszámíthatóbb gazdaságpolitikával a jelenleginél is sokkal többet profitálhatnánk.
Valószínűleg nem is sejti a hazai szolgáltató központokban dolgozó több tízezer ember, hogy munkáját szegről-végről a NASA-nak köszönheti. Az első shared service center (SSC) ugyanis a Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatalnál kezdett működni a 80-as években, az itt alkalmazott modell terjedt el a nemzetközi gyakorlatban. Első alkalmazási területe a pénzügy, az információtechnológia és a készletmenedzsment volt, de napjainkra a HR területén is általános megoldássá vált. Sőt már az olyan tevékenységeket is elkezdték központosítani,...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/39 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!