Jelentős piacvesztéssel járhat a hazai fuvarozók számára, ha tartósan fennmarad a jelenlegi helyzet a közép-európai határokon. Egy közepes méretű cég 50 milliós negyedéves veszteséggel kalkulál.
Komoly felkészültséget igényel egy négykezes zongoradarab, nincs ez másképp a közúti fuvarozóknál sem. A szakmában azt nevezik négykezes járatnak, amikor egy teherautó két sofőrrel indul útnak, hogy akkor is haladhassanak, amikor az egyikük éppen a kötelező pihenőidejét tölti. Jobb híján most ehhez a megoldáshoz nyúl sok ágazatbeli cég, az osztrák határszakaszon ugyanis olyan várakozásra, araszolásra kényszerülnek a teherautók, hogy képtelenség lenne egy emberrel teljesíteni a feladatokat. A fuvarszervezők számára nagy kihívás a migránshelyzet nyomán napról napra változó európai politikai helyzet és egyes tagállamok rapid határvédelmi intézkedéssorozata.