60 európai és távol-keleti startup között magyarok is bemutatkoznak október közepén - a TechMatch Európában először megrendezett versenyén és az ehhez kapcsolódó tréningjein, konferenciáján és kiállításán - olyan cégeknek, mint az Adobe, Cisco, DoCoMo Ventures, Fujitsu, Honda, Hyunday Ventures, Intel Capital, LG, Oracle, Paypal, Salesforce, SAP, SanDisk, Sony USA, Sprint.
A rendezvény szervezője a
US Market Access Center (US MAC) az egyik legismertebb szilícium-völgybeli akcelerátor, régóta dolgozik együtt európai startup-okkal, inkubátorokkal és aktív kapcsolatot tart európai országokkal is. A TechMatch versenyt, ahol érett startup-okat kapcsolnak össze nagyvállalati, illetve kockázati tőke befektetőkkel, korábban San Francisco-ban rendezték és oda vitték ki az európai csapatokat. Most fordítottak a dolgon és az amerikai cégek képviselőit hozzák Európába (pontosabban Pozsonyba) és egy 5 napos rendezvény keretében összezárják 15 ország érett startup cégeivel megteremtve a korábbinál sokkal szorosabb kapcsolatok kiépítésének lehetőségét.
A magyar cégek kiválasztásában a magyar-finn
Technopolitan Zrt.-vel működött együtt a US MAC. A kiválasztási szempontok között a technológiai területek meghatározása mellett fontos volt a „traction", és jelentős validáció legalább a hazai piac korai-adoptáló cégeitől. Fontos kritérium volt a védhető szellemi tulajdon, a „disruptive" innováció, a meghatározó piaci versenyelőny. Kifejezetten nem kértek olyan cégeket, amelyeknek a bevétele valamilyen közösség/hobbi/párkereső stb. rendszer reklámbevételeire alapul, vagy nincs skálázható, magas profittartalmú, ismételhető termékük.
A szigorú feltételeknek eleget tevő kilenc magyar jelentkező közül a Synetiq-et, a NowTech-et és (várólistán) az Optoforce-ot választották ki. A pozsonyi rendezvényen a piaci és befektetői kapcsolatok építésén kívül a verseny döntősei pénzhez is jutnak, mivel a szervezők 300 ezer dollárt is szét fognak osztani közöttük.