Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség miniszterhelyettese a konferencián arról beszélt, hogy egy olyan fejlesztési koncepcióra van szükség Magyarországon, amelyben azonos álláspontot tudnak képviselni a gazdasági szereplők, az önkormányzatok és az állam. 2020-ig csak Miskolcon 35 milliárd forintnyi uniós fejlesztési forrás áll rendelkezésre, melynek hasznosulásáról helyben fognak dönteni, hogy az itt élők számára létesüljenek munkahelyek a miskolciak egzisztenciáját segítve.
Miskolcon alapvető szemléletváltás történt - hangsúlyozta Dr. Kriza Ákos, Miskolc polgármestere. Beszédében kiemelte: a város életének, fejlődésének egyik meghatározó alapja a közlekedés minősége. A munkába járás megkönnyítése, a szolgáltatások elérhetőségének javítása jelentős pozitív hatást gyakorol a helyi gazdaságra. A városvezető kijelentette: „Hosszú távon, évtizedekben gondolkodunk, nagy rendszerekben, és arra törekszünk, hogy amit létrehozunk, az gyakorlatias, és fenntartható legyen. És ahol csak lehet, környezetbarát technológiákat, valamint a legmodernebb technikát alkalmazzuk."
Singlár Zsolt, az MVK Zrt. projektigazgatója a fejlesztés részleteiről szólva elmondta: Miskolc egyik legnagyobb sikere ez a beruházás. „Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzatának és a Miskolc Városi Közlekedési Zrt.-nek sikerült elérnie, hogy a miskolci közösségi közlekedés a világ élvonalába kerüljön, és méltó legyen egy európai nagyvároshoz" - fogalmazott Singlár Zsolt.
Az utazás kényelmesebbé, gyorsabbá és biztonságosabbá vált a fejlesztéseknek köszönhetően. A 31 új Skoda villamos 9,6 kilométernyi felújított és 1,6 kilométernyi újonnan épített villamospályán közlekedik a Tiszai pályaudvar és az új végállomás, Felső-Majláth között. Az utasok a 47 megállóhelyen elhelyezett LED-es kijelzőkön láthatják, hogy pontosan mikor érkezik a villamos, és 12 infopult is segíti a miskolciak és a turisták jobb tájékozódását.
A világ egyik legmodernebb villamosa, a Skoda 26THU3 energiatakarékosabb és csendesebb is, mint az elődje. Fontos szempont volt, hogy a szerelvény visszatáplálja a fékenergiát a felsővezetéki tápellátó rendszerbe. Mivel a villamoson egyszerre akár 300 utas is elfér, a személyautók kiváltásával nagy mértékben csökken a város légszennyezettsége. A jármű alkalmas kerekesszékek és kerékpárok szállítására, emellett alacsony padlózatának köszönhetően könnyebb a felszállás. Az utasok kényelmét emellett klimatizált utastér, alacsony külső és belső zajszint, ingyenes Wi-Fi hálózat és színezett biztonsági üveg szolgálja. A gyorsabb utazást a 16 jelzőlámpás kereszteződésében a villamosok előnyben részesítése garantálja a többi járművel szemben.