Blokkolt pálya

Gyévai Zoltán
2015-10-15 06:37
Addig a közszolgáltatási szerződések versenyalapú pályáztatása sem lenne kötelező, ami jó hír a MÁV-nak.
Kellemes meglepetésben lehet része annak, aki többéves szünet után mostanában újra jegyet vált a Róma-Milánó, a Bécs-Salzburg vagy a Prága-Ostrava közötti gyorsvonatra. A három forgalmas útvonalon egy ideje már minimum két vasúttársaság ajánlata közül választhatnak az utasok. A verseny jótékony hatása, hogy a két olasz nagyváros között 25-40 százalékkal alacsonyabbak a jegyárak, mint a még mindig egy cég által dominált Madrid-Barcelona vonalon. Ennek is köszönhetően míg 2008-ban Róma és Milánó között még csak az utazások 36 százalékát tették meg sínen, négy évvel később már 66-ot.

Az Európai Bizottság egy tavalyi jelentésében arra a következtetésre jutott, hogy a jegyárak jellemzően alacsonyabbak, és az utasok jobb minőségű kiszolgálásban részesülnek ott, ahol verseny folyik a vasúttársaságok között. Brüsszel elsősorban erre az érvre támaszkodva tett még 2013-ban javaslatot a belföldi v...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/42 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!