A gazdaságpolitikának érdemes lenne segítenie, hogy a külföldi vállalatok számára beszállítani képes hazai kkv-k hosszú távon maguk is naggyá váljanak - derült ki Békés Gábor és Muraközy Balázs kutatásából. Az elhangzottakból az is világossá vált: manapság egy kis cég jellemzően csak segítséggel tud bekerülni a partneri körbe.
A magyar vállalkozások számára fontos kitörési pontot jelent, ha nemzetközi nagyvállalatok beszállítói-vá válhatnak. Gyakran az ilyen kapcsolatok adják meg azt a tudást, amely lehetővé teszi a nemzetközi piacokra való belépést, a munkahelyteremtést és a tartós növekedést. Éppen ezért a gazdasági felzárkózást meghatározó kulcskérdés, hogy milyen vevőket tudnak elérni a magyar cégek, és hogyan tudnak bekapcsolódni a globális termelési láncokba. A kapcsolatok megismerése érdekében az MTA KRTK Közgazdaságtudományi Intézete, a Bisnode és lapunk közösen kérdezte meg a 200 legnagyobb magyarországi vállalatot, azaz a TOP200-at a beszállítók és a vevők főbb jellemzőiről. A kérdőívre 63 társaság válaszolt, melyek közül 40 külföldi, 23 pedig hazai többségi tulajdonban működik.