Reklámirodalmunk mindig elgondolkoztat. Kívülről tudom már, hogy az áruházak, szaküzletek egymásra nem licitálhatnak. De mert a reklámra szükség van, furcsa megoldások születnek. Ezt olvasom például egy ruházati bolt kirakatában: Iskolába: ruhát is szaküzletből. Mit jelenthet ez a fogalmazás? Az is arra utal, hogy egyebütt is lehet diákruhát kapni, nyilván az áruházakban. Ha azonban a plakát meggyőződéssel ajánlja a szaküzletet, ez gyanút ébreszt bennem: talán az áruházi ruha nem olyan jó? Meg aztán van olyan árupropaganda is, hogy: Mindent egy helyen, tehát a fejes vonalzótól kezdve a diáksapkáig a vevő kényelmét szolgálja az áruház. A konkurencia végeredményben nem rossz. Amit viszont a reklámról nehéz lenne elmondani.
<...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/43 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!