A Kínában történő gyártásnak több előnye is lehet, például Tesla megúszná a vámokat, az adókat és a logisztikai költségek jelentős részét, így nagyjából harmadával csökkenthetné a járműveinek értékesítési árát. Abban az esetben, hogyha kínai vállalat is részt venne a gyártásban és az értékesítésben, ennek eredményeként pedig profitja származna belőle, a helyi vezetés is barátságosabban viszonyulhatna az amerikaiakhoz.
A Teslának nagy szüksége lenne arra, hogy sikeresen működjön a világ legnagyobb autópiacán, ahol idén eddig csupán 3 025 darab járművüket tudták értékesíteni.
Elon Musk egyébként optimista, véleménye szerint Kína hamarosan hatalmas keresletet fog támasztani az elektromos autók iránt. Véleménye szerint 2030-ra a világon gyártott járművek több mint a fele elektromos meghajtású lesz és a globális értékesítésen belül Kína jelenti majd a legnagyobb piacot.