Íme a magyar dízelbotrány

válassz
2015-10-31 10:10
A magánimportban Magyarországra érkező koros használt autók környezetre gyakorolt hatása sokkal negatívabb, mint a nemrég botrányba keveredett EURO 5-ös dízelmotorral futó járműveké, mivel ezek jelentős része EURO 1-es vagy EURO 2-es erőforrással üzemel - hívta fel a figyelmet a DasWeltauto közleményében.
Magyarország piacvezető használtautó-kereskedelmi hálózata elemzésében rámutat: az idén is töretlenül emelkedik a használt autók importja: 2015. januártól szeptember végéig összesen 90 391 használt gépkocsi érkezett be külföldről, 28,4 százalékkal több, mint a tavalyi év hasonló időszakában. 2013 óta évente mintegy húszezerrel bővül az importált használt kocsik száma.

Az esetek hatvan százalékában tíz évnél öregebb gépkocsit hoznak a határon túlról, és az idős autók ilyen mértékű beáramlása biztonságtechnikai és környezetvédelmi szempontból egyaránt súlyos aggályokat vet fel - teszik hozzá.

A legtöbben felső-középkategóriájú autót hoznak magánimport keretében Magyarországra, az idén eddig már 21 913-at, az alsó-középkategóriában pedig 20 894 használt import autót helyeztek forgalomba, ami 36 százalékos növekedés. Az egyterű gépkocsik még mindig a legnépszerűbbek (16 149 autó volt ilyen), egyidejűleg nőtt a korábbiakhoz képest a kisautók és a városi terepjárók behozatala a cég elemzése szerint.

Enyhén emelkedett a luxuskategóriás autók száma is: tíz darab Ferrari, hét Bentley, hét Aston Martin, valamint négy Tesla, két Lamborghini, két Rolls-Royce és egy Fisker Karma érkezett az idén.

A DasWeltauto a Volkswagen konszern használtautó üzletága, amely Magyarországon egyedül rendelkezik országos értékesítési hálózattal. A 30 értékesítőhelyen állapotfelmérésen átesett, szervizelt autókat forgalmaznak, egyedi elbírálás alapján garanciával is.
MTI