A magyar fogyasztók utoljára 2010-ben gondolkodtak így

válassz
2015-11-03 14:33
Ötéves csúcsot ért el a magyarországi fogyasztók bizalmi indexe, a harmadik negyedévben 6 ponttal 61 pontra nőtt az előző negyedévhez képest, ami az egyik legnagyobb mértékű növekedés a világszerte felmért 61 ország között - közölte a Nielsen kedden az MTI-vel.

A piackutató cég adatai szerint a mostaninál magasabb értéket a magyar fogyasztók bizalmi indexe legutóbb 2010 második negyedévében ért el, akkor 65 ponttal. A felmérés szerint az európai fogyasztói bizalom összességében már a harmadik egymás után következő negyedévben nőtt, a kontinens átlaga 79 pont után 81-re emelkedett. A globális átlag pedig a második negyedévi 96 pont után rekordot jelentő 99-re nőtt, ami a legnagyobb mutató a Nielsen felmérésének 2005 óta tartó történetében.

Kiemelik, hogy az index három összetevője közül a magyar válaszadók vásárlási kedve nőtt leginkább: 17-ről 21 százalékra. A saját személyes pénzügyi kilátásairól a következő 12 hónapra vonatkozóan a válaszadók 24 százaléka adott pozitív előrejelzést, a második negyedévi 22 százalék után. Egy százalékponttal 14 százalékra javult az index harmadik alkotó elemének mutatója, azaz Magyarországon a munkahelyi kilátásokat a következő tizenkét hónapban a megkérdezettek 14 százaléka látja jónak.

Európába érve

A világon az index legnagyobb növekedést elért tizenhárom országa közül 11 európai. Közéjük tartozik plusz hat ponttal Magyarország is. Más földrészt csak az éllovas Egyesült Államok képvisel plusz 18, valamint Egyiptom plusz 5 ponttal. Európában kiemelkedően emelkedett a lengyelországi (80) és a portugáliai (66) index, tíz, illetve kilenc ponttal, a második negyedévhez képest. Németországban, Európa legnagyobb gazdaságában három ponttal nőtt az index és elérte a 100-at, ami az optimizmus határát jelenti a matematikailag 200 pont kiterjedésű skálán. Az Egyesült Királyságban immár a hetedik egymás után következő negyedévben erősödött a bizalom, plusz négy ponttal 103-ra, ami 2005 óta a legmagasabb brit mutató.

A Nielsen több mint 30 ezer internet-felhasználó megkérdezésével, 2015. augusztus 10. és szeptember 4. között vizsgálta világszerte fogyasztói hangulatot.

MTI