Ügyfélközpontú kiszolgálás
Napjainkban egyre jobban elkényeztetik a vásárlóikat a vállalkozások, számos módon tudják kiválasztani és beszerezni a kiszemelt termékeket, legyen szó élelmiszerről, vagy éppen szolgáltatásokról. Ráadásul a logisztika fejlődésével már a rendelés napján történő kiszállítás is realitássá vált, így elmondható, hogy a fogyasztó azt kapja, és akkor, amit és amikor szeretne.
A cégek ma már a szakmai célkitűzéseiket nem csak a saját termék stratégiájukkal hangolják össze, de a vevőik stratégiájával is - osztotta meg tapasztalatait Hans Thalbauer, a szoftvergyártó alelnöke. Ez átalakítja azt a folyamatot, ahogyan a cégek megrendeléseiket teljesítik. Annak érdekében, hogy az ügyfél-központú megközelítéshez új elosztási és értékesítési csatornákat találjanak, új ellátási-lánc modellt is ki kell dolgozniuk. Hasonlóan a marketinghez, vagy az értékesítéshez, az ezen a területen dolgozó szakembereknek is jóval részletesebb információkkal kell rendelkezniük a vevőikről, jobban meg kell érteniük, hogy kik ők, hol találhatók és hogyan akarnak termékeket és szolgáltatásokat vásárolni. Persze ahhoz, hogy gyorsan tudjanak reagálni a fogyasztói igényekre az is szükséges, hogy a vállalkozások egy üzleti hálózaton keresztül folyamatosan kapcsolatban legyenek a beszállítóikkal
Személyre szabott termékek
Az individualizált, egy-egy vevő igényei szerint készült termékek gyorsan a hétköznapok részeivé válnak. Egy tanulmány szerint a termelővállalatok 52 százaléka a következő öt évben vertikális integrációs folyamaton megy át, és hasonló arányban viszik vissza „házon belülre" a korábban kiszervezett gyártási folyamatokat. Az integrált platformok felé mozdulnak el, így reagálnak a gyors, rugalmas, testreszabott megoldások iránti igényekre. Hogy ez a gyakorlatban mit jelent? Hasonlót, mint az autóiparban már bevett gyakorlat: a vevők nagy mértékben egyedi igényeikhez igazíthatják a kívánt járműveket. Ahhoz, hogy ez valóra válhasson, a cégeknek olyan platformra van szükségük, amely összekapcsolja a teljes ellátási-láncot, beleértve a gyártást, a készletgazdálkodást, a marketinget és az értékesítést.
IoT technológia
Számos különböző szektorban megfigyelhető, hogy a vállalatok újragondolták a saját küldetésüket azzal a céllal, hogy ne csak szolgáltatást vagy terméket állítsanak elő, hanem olyan megoldást nyújtsanak a fogyasztóiknak, amely jobbá teszi az életüket. Annak érdekében, hogy megfeleljenek ennek, egyre többen élnek az IoT (internet of things - dolgok internete) technológiával, ami lehetővé teszi számukra, hogy olyan hatékonyan állítsanak elő termékeket egyedi igények szerint is, mintha tömegtermelésben tennék azt. Hans Thalbauer szerint az IoT az újragondolt ellátási-láncot képes biztosítani azokkal a valós idejű információkkal, amelyek lehetővé teszik, hogy a cég, ígéretének megfelelően, termékein keresztül javítson a fogyasztók életén. Nem meglepő ezek után, hogy az SCM World kutatása szerint az ellátási-lánc menedzsmenttel foglalkozó szakemberek 87 százaléka szerint a dolgok internete fontos, de legalábbis érdekes technológia számukra.