Alkalmazottak, beszállítók, ügyfelek, ellenőrök, munkabiztonsági követelmények, az önkormányzat, a biztosító, a hatósági engedélyek megújítása, az adó, a bank, a mérhetetlen papírmunka, marketing, IT, sales - a lista végtelennek tűnik.
Egy cégvezetőnek mindenre figyelnie kell, miközben a családra, a pihenésre alig jut idő, a munkahelyi telefontól megszabadulnia pedig a legnehezebb kihívások egyike. A legtöbb vezető túlterheltnek érzi magát, és nem tudja eldönteni, mi legyen a következő feladat a rengeteg teendője közül, hiszen összességében ő a felelős a saját cégéért és a döntésekért. Pedig egy vállalkozás esetében soha semmi nem lesz értékesebb a saját időnknél és egészségünknél; ezek olyan, korlátozottan rendelkezésre álló erőforrások, amelyek nélkül a vállalat nem tudna működni, hiszen minden mást megvásárolhatunk vagy kölcsönkérhetünk.
Sokan vannak azonban, akik megértik a sok teendővel járó problémákat. Az egyik leghatékonyabb módszer és egyben a saját vállalat sikerének lehet a kulcsa az, ha részévé válunk egy vállalkozói „csapatnak", így csökkentve a stresszt, s egyben építve az üzletünket.
Íme 5 ok, amiért érdemes egy üzleti közösség tagjává válni:
• itt támogatást és visszajelzést kapunk azoktól, akik megértik a helyzetünket;
• kapcsolatokat építhetünk, és szövetségeseket találhatunk cégünk számára;
• a tudásmegosztás és a szakértőkkel való együttműködés a vállalkozás fejlődését segítheti elő;
• olyan tapasztalatokról hallhatunk, amelyek a számunkra ismeretlen területeket megjárt vállalkozóktól erednek;
• a hasonló gondolkodású üzletemberek között érezhetően csökkenhet a stressz-szint.
Magyarországon a Business Network International (BNI) biztosít keretet a szervezett üzleti találkozók és a tudásmegosztás számára. Az „Aki ad, az nyer!"® filozófiát egy jutalékmentes ajánlásokra épülő, bizalmi üzletelést megvalósító üzleti modellben kibontakoztató szervezet itthon már közel 40 csoportban hozza össze a sikerorientált, egymást támogatni kívánó üzletembereket. A networking közösségépítő ereje nemcsak a tudatos kapcsolatitőke-megosztásban nyilvánul meg, hanem abban is, hogy ennek köszönhetően idén már közel 18 milliárd forint értékben generáltak bevételt egymásnak a tagok.