A felhívásra 17 vállalkozás jelentkezett, a legjobb nyolc személyesen is bemutathatta terveit az SZTA, a Design Terminal, az SRFF Law Firm és a CEIS szakértőinek. Végül a szakemberek döntése alapján 3 vállalkozás kapott esélyt a tőkebevonásra való felkészülésre. Volt olyan pályázó, akinek projektje már kockázati tőke bevonására érett szakaszban van, illetve akadtak olyan divattervezők/vállalkozók is, akik még csak a célpiac és az árazás meghatározásán dolgoznak. Egy részük már aktívan jelen van a hazai online értékesítésben, egyesek pedig már nemzetközi kiállításokon is bemutatkoztak.
„Önmagában egy kiváló, egyedi kreatívipari termék nem elegendő a befektetők meggyőzéséhez, az ambiciózus és felkészült csapat elengedhetetlen a sikerhez, főleg ha nemzetközi célokat tűzött ki maga elé. A kezdő kreatívipari cégek esetén a lépcsőzetes építkezés hosszabb folyamat, mint például egy IT startup esetében, így a cég szakmai profiljára, üzleti és értékesítési tervére is több időt kell szánni. Az SZTA, illetve az anyagok elbírálásában résztvevő szakértők elsősorban ezen a téren kívánják támogatni a három kiválasztott vállalkozást" - mondta el Csuhaj V. Imre, a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. elnök-vezérigazgatója, aki reméli, mindhárom vállalkozás eljut a tőkebevonásig.
Csuhaj V. Imre szerint a beérkezett anyagok a hazai fiatal kreatívipari vállalkozók ambiciózusságáról, sikerorientáltságáról és kreativitásáról tesznek tanúbizonyságot, azonban több vállalkozásnak is jelentős mennyiségű munkát kell még befektetnie ahhoz, hogy érett legyen egy tőkebevonásra. Az Alap elnöke hangsúlyozta, hogy „töretlen motiváltság mellett, kellő felkészülés után, illetve az üzleti terv egyes lépéseihez szükséges tőkeforrások és szakmai támogatás segítségével évek múlva mindhárom csapat komoly piaci sikereket érhet el."