A Disney visszatér

Devecsai János
2015-12-17 06:39
frissítve: 2015-12-15 11:08
Filmek nélkül is dollármilliárdokat hoz a stúdiónak a Csillagok háborúja, a Disney azonban az utolsó centet is ki akarja préselni George Lucas mesevilágából. Amíg az egyik be nem bukik, minden évben készül egy új mozi, hozzá pedig a rengeteg márkázott termék, babától a járókeretig.

A filmes kiadványok körében már hetek óta a lapunk megjelenésének másnapján, december 18-án debütáló új Star Wars-epizód, Az ébredő erő teljesítménye a téma. Vajon megdönti az Avatar rekordját? Jobb kezdést produkál a nyitó hétvégén, mint az idei bajnok, a Jurassic World? Bármennyire hihetetlen, de a gyártó stúdiót, a Disney-t ezek a kérdések nem annyira izgatják. A film akkor is hegyekben termelné a dollárokat, ha egyetlen telt házas vetítés sem akadna. A Star Wars egy nyugodtabb évében, amikor a sorozatban egyetlen új mozifilm sem készül, a megannyi kapcsolódó terméken – egyebek mellett társasjátékokon, bábukon, plüssfigurákon – keresztül 1,5 milliárd dollárt hoz a konyhára. Jövőre azonban új időszámítás veszi kezdetét. A Morgan Stanley elemzője, Benjamin Swinburne szerint a Csillagok háborúja 2016-ban a jegyeladások nélkül is 5 milliárd dollárt fog termelni az egeres cégnek. Példátlan je...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/51 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!