Vevővadászat

Izsák Norbert
2015-12-17 06:36
frissítve: 2015-12-15 11:30
Miközben egyre több hazai termelő exportál a világ számos pontjára, még mindig nincs konszenzus a tekintetben, hogy mennyiséget vagy inkább minőséget öntsünk a külföldi torkokba. A Figyelő több mint fél tucat kiváló hazai borász és borkereskedő véleményét kérte ki.

Sürgősen rá kellene állni az egyes fajták marketingjére, és azokat a borokat kellene népszerűsíteni, amit nem unnak halálra a nyugati szakértők. Például furmintból, sárga muskotályból, Biankából és Generosából nagy mennyiség van. Jó lenne, ha nem ad hoc módon alakulnának a külföldi boreladások – mondja Kiss Eliza borjogász, eredetvédelmi szakértő, a Földművelésügyi Minisztérium korábbi helyettes államtitkára. A szakember azt tartaná jónak, ha az egyes piacok ízlésvilága alapján közös stratégiát lehetne felvázolni, s azt az állam – miután abban mindenki egyetértett – „diktatórikus következetességgel végigvinné”.

Az átgondolt közös borstratégiától azonban még elég messze van Magyarország. Éppen ezért olyan borászok és borkereskedők tapasztalatait szedtük csokorba, akik minőségi termékeikkel mérhető sikereket tudtak felmutatni külföldön is. Kovács Nimród egri b...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/51 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!