Jelenleg versenyképes Magyarország és a hazai kkv-k, de hogy ez így is maradjon, nagyon oda kell figyelni a képzésre s a k+f-hez szükséges tudás megszerzésére – mondja a járműipari rendszereket gyártó és fejlesztő Continental-csoport országkoordinátora. Szót ejtett arról is, milyen változáshoz vezet, hogy az autó egyre kevésbé élvezeti cikk.
– Novemberben jelentettek be egy 5,1 milliárdos beruházást, amelyet Nyíregyházán, illetve kisebb részben Makón valósítanak meg. Mennyire volt nehéz ezt Magyarországra hozni?
– Nagyon. Ha nincs az 1,7 milliárdos állami támogatás, akkor még nehezebb lett volna, jó eséllyel nem mi nyerünk. Hiába kiemelt jelentőségű Magyarország a Continental számára, itt van a közelünkben Csehország, Szlovákia, Románia, ahol a szakképzett munkaerő szintén viszonylag alacsony költségen elérhető, és a vállalatnak ugyancsak nagyon erős a jelenléte. Romániában például több mint 12 ezer főt foglalkoztatunk. Ezzel a fejlesztéssel több mint 650 új munkahely létesül 2017-ig. Egyébként még nem végleges, de elképzelhető, hogy az idén a Continental létesítette a legtöbb, megközelítőleg ezer új munkahelyet az országban. Gyakorlatilag minden telephelyünkön volt létszámbővítés.
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2015/51 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!