Az év elejére már a budapesti városvezetés számára is nyilvánvalóvá vált, hogy a 2017-es vizes világbajnokság idejére nem fejezhető be a hármas metró felújítása.
Az év elejére már a budapesti városvezetés számára is nyilvánvalóvá vált, hogy a 2017-es vizes világbajnokság idejére nem fejezhető be a hármas metró felújítása -
értesült a Népszabadság. Pedig úgy tervezték, hogy a Dagály uszodát a nézők elsősorban metróval közelíthetik meg. Most viszont könnyen elképzelhető, hogy a munkálatok miatt éppen akkor nem jár majd a metró, és pótlóbuszokkal kell megoldani a közlekedést az elmúlt évtizedek legnagyobb presztízst ígérő hazai sportrendezvénye alatt.
De nem ez az egyetlen gond a vonalrekonstrukcióval kapcsolatban. Az első költségbecslések 160 milliárd forintra rúgtak, de a városvezetés ezt sokallta, így újra és újra átdolgoztatja a terveket. A legolcsóbb, fapados változat 109 milliárd forintot kóstál, ám ebből több lényeges műszaki elemet kihúztak. Az üzemi, illetve utasforgalom elől elzárt területek megújítása már rég kikerült az elképzelésből.
De a további költségfarigcsálások során az akadálymentesítésről is lemondtak. A mélyépítésű megállóknál, így például a Corvin negyednél liftet építettek volna, de ez is kikerült a tervből. Csakhogy az Európai Unió igen komolyan veszi az esélyegyenlőség biztosítását a projektbírálatnál. Így könnyen lehet, hogy
hiába került fel a metróvonal felújítása nagy kínlódással a kormány uniósberuházás-listájára, végül mégsem nyer támogatást.