Az IBM globális gondjai
Igen patinás gazdához került felvásárlása nyomán a Ustream, új tulajdonosa azonban élt már meg sokkal jobb korszakokat is 105 éves története során. A menedzsmentnek egyre erősebb versenyben kellene megállítania
az árbevétel és a nyereség lemorzsolódását.
Ha valamire, hát az International Business Machinesre, ismertebb nevén az IBM-re igaz az a mondás: túl nagy ahhoz, hogy elbukjon – legalábbis ebben reménykedhetnek a világcégnél. Idehaza igazán el sem tudunk képzelni egy olyan vállalatot, amely világszerte 380 ezer embert foglalkoztat, és bár szabadesésben van az árbevétele, átszámítva az még így is 23 600 milliárd forint évente. Persze egy másik közhelyessé vált mondás szerint magasról lehet igazán nagyot esni, ahogyan ezt az elmúlt években például a Nokia, a Kodak, a Polaroid vagy a Swissair esetében is láthattuk. Azaz a méret önmagában az IBM számára sem garancia a túlélésre.
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2016/5 számában. Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját. Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket! |