Erős évet zárt tavaly a játékpiac, amelyen jelenleg a Lego a legértékesebb név. A dán vállalat sikere a többi gyártót is motiválja, ám az újítások egy része komoly etikai dilemmákat vet fel.
Hosszú lábak, darázsderék, kék szem, szőke haj és modellalkat – ötvenhét év után elfelejthetjük Barbie megszokott külsejét. A Mattel klasszikusának számító játék az idén jelentősen megújul, és a nyúlánk baba változatosabb külsővel kerül a boltok polcaira. A cég 2016-os kollekciójában három új testalkattal, hét különböző bőrszínárnyalattal és huszonkét szemszínnel dobja piacra slágertermékét, engedve a régóta hangos kritikának, miszerint a baba valóságtól távol álló külleme irreális testképet közvetít a célközönségüknek. „Hiszünk abban, hogy a szépség sokféleségének üzenetét kell közvetítenünk a szülők és a kislányok felé” – fogalmazott Evelyn Mazzocco, a Mattel szenior alelnöke. Nem ez a cég első kísérlete a baba modernizálására, miután tavaly novemberben egy limitált kiadású Barbie-kollekció reklámjában egy kisfiút is szerepeltettek.