Az MTI-nek szerdán elküldött kutatás szerint 31-ről 41 százalékra nőtt azok aránya, akik szerint a biztosítók tisztességesen működnek, 31-ről 40 százalékra azoké, akik szerint a biztosítók korrektek az ügyfelekkel, és 29-ről 39 százalékra emelkedett azok aránya, akik megbíznak a biztosítókban.
A kutatás szerint a megkérdezettek leginkább a biztosítási termékekkel (70 százalék), valamint az ügyintézés egyszerűségével (69 százalék) és gyorsaságával (68 százalék) elégedettek. A termékek közül a gépjármű-, a lakás- és az életbiztosítás foglalja el a képzeletbeli dobogó három első fokát. A válaszadók túlnyomó része nem tervez biztosítóváltást, meglévő biztosításának megszüntetését vagy új biztosítás kötését.
Mérth Balázs, a Deloitte Zrt. partnere a közleményben elmondta: az emberek 38 százaléka azért nem köt több biztosítást, mert nem engedheti meg magának, 34 százalékuk pedig csak akkor köt biztosítást, ha kötelező.
A felmérés szerint a magyar háztartásokban az uniós és a négy visegrádi ország átlagánál is alacsonyabb a biztosítások pénzügyi megtakarításokon belül betöltött szerepe: mind a biztosítási tartalékok, mind az egy főre eső díjbevétel szintjén ez mintegy 20 százalékos elmaradást jelent a háztartások pénzügyi eszközállományára vetítve a legközelebb eső Lengyelországhoz képest.