A Saul fia Oscar-díjának nagy marketingereje van, s pozitívan befolyásolja az egész magyar filmes iparágat, beleértve a stúdiókat is - így látja a Korda Filmstúdió Kft. társügyvezetője, Gyertyánfy Miklós. Egy-egy Oscar-díj két-három év múlva érezteti hatását a filmgyártó stúdiókra - mondta a Világgazdaságnak Tóth Mihály , a szintén magántulajdonú Origo Film Group Zrt. marketingvezetője, vagyis további megrendeléseket hozhat, pedig az Origo stúdióiban - Budapest XV. kerületében - már idén is telt ház lesz.
A Magyar Nemzeti Filmalap szerint sem kétséges, hogy az Oscar-díj Magyarországra irányítja a figyelmet, abban azonban, hogy egy produkció ezt válassza forgatási helyszínnek, elsősorban a közvetett támogatás (az adókedvezmény), az infrastruktúra, a filmes stábok elérhetősége és a bőséges helyszínválaszték játssza a döntő szerepet. Mindez Magyarországon rendelkezésre áll.
Mindegyik stúdió arról számolt be, hogy kapacitásaikat teljesen lekötötték. „Az új filmtámogatási rendszer bevezetése óta szinte folyamatosan bérbe tudták adni az összes etyeki stúdiót a kiszolgálóhelyiségekkel együtt. Az érdeklődés alapján ítélve a közeljövőben teljes lesz a kihasználtság" - mondta Gyertyánfy. Jelenleg a Kordában évente két-három nagy film tölt el négy-hat hónapot, átlagosan három-négy kis film bérel stúdiót két-három hétre, és hat-nyolc reklám készül egy-egy hétig terjedő időszakokban.