A gumiabroncsgyártó többek között a repülőgép abroncsok gyártásában szerzett tapasztalatát is alkalmazta a mezőgazdasági gépek, traktorok gumiabroncsainak tervezése és gyártása során. Az így kifejlesztett abroncsok nagy előnye, a gyorsabb munkavégzés és alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett az, hogy a talajjal érintkező felületük akár 26 százalékkal is nagyobb, mint a hagyományos abroncsoknak; vagyis kevésbé tömörítik össze a talajt, így magasabb terméshozam érhető el velük.
A KSH 2014-es felmérése szerint Magyarország teljes területének 46 százalékát, azaz mintegy 4,3 millió hektár területet szántóterületként hasznosítunk. A Gazdaságszerkezeti Összeírás korábbi adatai alapján hazánkban mintegy 491.000 vállalkozás és magánszemély folytat mezőgazdasági tevékenységet, és noha a magánszemélyek átlagosan csak néhány hektár földterülettel rendelkeznek, egy közepes méretű hazai agrárvállalkozás, illetve családi agrárvállalkozás átlagosan 100-120 hektár területen gazdálkodik.
Ki mint vet...
A termesztett haszonnövény kultúrától függően, egy hektárnyi szántóföldet a gazdáknak minden évben átlagosan 6-8 alkalommal szükséges gépeikkel, leginkább traktoraikkal megművelniük. Az alapművelés, vagyis a szántás, a tárcsázás, a gyűrűhengerezés, a talajlazítás, a magágy előkészítés, a vetés, műtrágya-szórás, a permetezés, az aratás és cséplés eltérő mértékben ugyan, de mind üzemanyag-igényes műveletek.
A Mezőgazdasági Gépesítési Intézet 2014-as adatai alapján egy közepes, 125 kW teljesítményű univerzális traktor üzemeltetési költségeivel számolva a termőterület megművelésének üzemanyag költsége, a művelés mélységétől és a terepviszonyoktól függően 20-30.000 forintot tesz ki évente. A magyar agrárgazdaságok átlagosnak számító, 100 hektáros üzemméretére vetítve ez azt jelenti, hogy egy agrárvállalkozásnak évente 2-3 millió forintot is üzemanyagra kell költenie.
Légiközlekedésből a szántóföldekre
A Bridgestone, a világ legnagyobb gumiabroncs gyártójaként, minden olyan járműre gyárt gumiabroncsot, aminek kereke van, így portfóliójának részét képezik a mezőgazdasági gépekre; traktorokra, rakodógépekre és kombájnokra gyártott abroncsok is. Érdekesség, hogy új, VT-TRACTOR mezőgazdasági abroncsainak kialakítása során a Bridgestone felhasználta a repülőgép-abroncsok, a föld- és bánya munkagép abroncsok, a kamionabroncsok és az összkerék meghajtású járművek abroncsainak gyártásában szerzett tapasztalatát is.
A Bridgestone Corporation egyébként saját bevallása szerint a világ legnagyobb gumiabroncs és gumitermék gyártó vállalata. A Bridgestone Corporation és leányvállalatai a világ 25 országában 178 gyárat üzemeltetnek, több mint 140.000 munkatársat foglalkoztatnak, míg termékeit több mint 150 országban értékesítik. A világon minden ötödik gépjármű a vállalat által gyártott abroncsokon közlekedik.
A Bridgestone Europe egy kutató-fejlesztő központot és 10 gyárat működtet, több mint 30 európai országban tart fenn irodát, valamint több mint 12.500 alkalmazottal rendelkezik. A BSEU abroncsait mind Európán belül, mind globálisan értékesítik.
A Bridgestone Csoport 2008-ban nyitotta meg teljesen automatizált magyarországi gyárát Tatabányán. A Bridgestone Magyarország Kft. 1994-ben alakult és jelenleg több mint 20 főt foglalkoztat.