A Játéksziget bolthálózatot üzemeltető, a magyarországi játékpiac harmadik legnagyobb szereplőjévé előlépő Formatex Kft. tapasztalatai azt mutatják, hogy a játékboltok folytatják dinamikus növekedésüket a válságból való kilábalás után. A Formatex tavalyi éves forgalma közel 10 százalékkal nőtt a 2014-es évi forgalomhoz képest, 3,56 milliárd forintról 3,9 milliárd forintra.
A Formatex tulajdonában lévő Játéksziget kiskereskedelmi hálózatban pedig 1,4 milliárd forintról 1,462 milliárd forintra nőtt az éves forgalom 2014-ről 2015-re. Idén pedig az év második legforgalmasabb időszakában, húsvétkor 223 millió forintos nettó forgalmat várnak a 8 üzletből álló Játéksziget bolthálózatban. Húsvétkor 4-5 ezer forint körül alakul a vásárlói kosár értéke. A GfK Háztartáspanel adatai szerint húsvéti nyulakra, tojásokra, illetve egyéb figurákra megközelítőleg 1950 forintot költöttek a háztartások, tehát a játékokra kétszer annyit szánnak a családok.
|
„Az idén korábban van húsvét, időben jóval koncentráltabbak a marketing kampányok, a termékek televíziós reklámjára kevesebb idő jut, a vásárlók eligazodásának segítésében felértékelődik a játékbolti eladók szerepe. Az életkorhoz és az ajándékozott gyerekhez legjobban illő játék kiválasztásában nagyobb szükség van a bolti szaktanácsadásra. Az éves forgalmunknak akár 14 százalékát is realizálhatjuk húsvét előtt az üzletekben, 6%-át pedig a webáruházon keresztül"- mondta el Borhi János, a Formatex ügyvezetője. „Az idei év legnépszerűbb játékai szerintünk húsvétkor a Stikbot szettek lesznek, melyek segítségével a gyerekek saját animációs filmet készíthetnek egy ingyenes mobilos alkalmazás segítségével. Természetesen a húsvéti szezon nagy slágerei lesznek még a nyuszis, kisállatos Sylvanian Families termékcsalád új szettjei, az angol GALT márka kreatív játékai, majd a jó idő közeledtével az olyan különleges, megfogható és pattogtatható buborékok lesznek a slágerek a gyerekek körében, mint például a Messi buborék. Ezzel a speciális zoknival pattogtatható buborékkal úgy dekázhatnak a gyerekek, mint az igazi profik. A júniusban induló labdarúgó Európa-bajnokság miatt is nagyon hiszünk ebben a termékben" - tette hozzá Borhi János, ügyvezető.
|
A Formatex felmérései és tapasztalatai azt mutatják, hogy a szülők az édességek mellé a játékok közül táblás játékokat és építőjátékot vásárolnak legszívesebben húsvétra, illetve ügyességi és sportjátékokkal lepik meg a gyerekeket. Kézműves és barkács játékokkal a szülők egyharmada örvendezteti meg gyermekét, babás-állatos szerepjátékra pedig közel ötöde költ. A távirányítós játékok és a kütyük, mobiltelefonok, táblagépek a szülők 15-16 százalékának körében népszerű húsvéti ajándékok, a többségük ezeket inkább karácsonyra vagy születésnapra tartogatja.