A VW azt közölte, hogy a visszahívás 391 ezer Tuareg és több mint 400 ezer, 2011 és 2016 között gyártott Porsche Cayenne modellt érint. A német autógyár, amely nemrég még azon dolgozott, hogy világ legnagyobb autógyártója legyen, ma már története legnagyobb válságával küszködik.
A válságot az a felismerés robbantotta ki, hogy a világszerte értékesített, 11 millió dízel-motoros járművébe a szennyezőanyag-kibocsátás mértékét meghamisító szoftvert szereltek. A szoftver a hatósági ellenőrzések alkalmával az amerikai előírásoknak megfelelő határig csökkentette a kibocsátott nitrogén-oxidok mennyiségét. Azt viszont nem akadályozta, hogy a járművek a jobb gyorsulás és gazdaságosabb üzemanyag-felhasználás érdekében a tényleges forgalomban akár a megengedett határérték 40-szeresének megfelelő mérges gázt engedjenek a levegőbe.
Forrás: MTI
|
Az egyelőre ismeretlen mértékű, egy sor országban esedékes hatósági bírságon túl a VW-nek egy sereg perrel is számolnia kell. A pereket dühös német és amerikai autótulajdonosok indítják, illetve a cég részvényesei, akik a részvények szeptember óta bekövetkezett jelentős értékvesztése miatt kártérítést követelnek.