Piacra kerülhet a Playboy-birodalom

Csepi Lajos
2016-03-28 12:07
Jelentések szerint a Playboy Enterprises, az amerikai felnőtt szórakoztatóipari csoport a tulajdonos-váltás lehetőségeit vizsgálja.
Ismert újságok, közöttük a Wall Street Journal és a Financial Times által idézett bennfentes források szerint a Playboy-birodalom akár 500 millió US dollárt is érhet.

A piackutatás azt követően indult el, hogy a Playboy magazin úgy döntött: nem ad közre több meztelen fotót. Azt nyilatkozták, hogy ezek a képek kimentek a divatból. A lap példányszáma az 1975-ös 5,6 millió után a tavalyi évben már csak mintegy 800 ezer darabot ért el. A jelentések szerint az értékesítés feladatával a Moelis & Co befektetési bankot bízták meg.

A Playboy-t Hugh Hefner 1953-ban alapította. Az első szám középső, kettős oldalára Marilyn Monroe fotóját tették, ő lett először „a hónap játszótársa”. A Playboy hamarosan egy közismert márkává vált és logo-ját, a csokornyakkendőt viselő nyuszit egy sor üzlet alkalmazta, közöttük klubok és éttermek.

A Playboy Palota

A Társaság gazdálkodásának pénzügyi adataihoz nem könnyű hozzáférni, mivel Hugh Hefner és a Rizvi Traverse Management befektetési társaság 2011-ben zártkörű céggé alakította. Ebben a folyamatban a Playboyt mintegy 207 millió US dollárra értékelték.

Jelentések szerint a Playboy egészének megvásárlása azt követően merült fel, hogy Hugh Hefner házát januárban eladásra hirdették meg. A szabadszellemű estélyeiről elhíresült Playboy Palota ajánlati ára 200 millió US dollár, azzal a kikötéssel, hogy az épületre a bársony zakót viselő Hugh Hefnernek élethosszig tartó bérleti joga van. Ha elkel, a Los Angelesben található ingatlan az egyik legdrágább, magántulajdonban álló épület lesz az Egyesült Államokban.

Ingyen pornó

Mióta lemondott az aktok megjelentetéséről, a cég vezérterméke, a magazin nehezen tud előfizetőket és hirdetőket toborozni. A Playboy vezérigazgatója, Scott Flanders azt mondta: a Társaság stratégiája azért változott meg, mert az interneten ingyen elérhető pornográfiával nem tud versenyezni. Az új irányzat szellemében a magazin mérsékeltebb tartalomra és képanyagra váltott, hogy megfeleljen a „PG-13” előírásainak és nagyobb forgalmat hozzon honlapjára, illetve a szociális média felületeire.

Mindent összevetve, a kiadói szakma a következő négy évben várhatóan 4 milliárd US dollár hirdetési bevételt veszít el.