Mire számíthatnak a kereskedők a boltzár után?

válassz
2016-04-14 13:00
1000 fő megkérdezésével készített kutatást a Kereskedelmi Marketing csapata, miután az országgyűlés eltörölte a vasárnapi boltzárat. A válaszokból kiderül, mire számíthatnak azok az üzletek, amelyek most újra kinyitnak.
A válaszadók 22 százaléka állította, hogy a vasárnapi boltzár egy éve alatt kevesebbet költött az üzletekben. Ha az emelkedő kiskereskedelmi forgalom mellett ez a kiesett bevétel is megjelenik a boltokban, nagyon jó évre számíthatnak a kereskedők. Főként, hogy a megkérdezettek 13 százaléka mondta, hogy a ruhaneműk legnagyobb részét (80 %-át) vasárnap vásárolta, az élelmiszereknél ez az arány majdnem 10 százalék. A piac tehát komoly dilemma előtt áll.

Kukucska Róbert, a J. Press tulajdonosa is így fogalmazott: „Szakmailag és üzletileg jó döntésnek gondolom a vasárnapi bolt újranyitásokat, ám magánemberként támogattam a munkatársaimat azzal, hogy nem dolgoznak."

A J.Press egyébként annak ellenére, hogy minden üzletük zárva volt vasárnap, 2015-ben 8,9 %-ot növekedett.

„A felmérésekből és személyes interjúkból jól látszik, hogy a nyereséges működéshez, a nagyobb forgalomhoz és profithoz elengedhetetlen, hogy gyorsan tudjunk reagálni a piac változásaira" - összegzett Jagodics Rita, a Kereskedelmi Marketing vezetője. „A változás lehet egy új törvény vagy szabályozás, de lehet a vásárlói szokások átalakulása. Aki vevőszerző akciókkal, az eladók folyamatos képzésével és aktuális piacismerettel időben tud válaszolni az igényekre, annak nem jelent gondot egy ilyen változás. Mi ebben segítjük a cégeket a képzéseinkkel és tanácsadásainkkal."