A Magyar Reklámszövetség Jogi Tagozatának állásfoglalását a reklámtörvény változások (ún bónusz törvény) elszámolási tapasztalatairól, és a piacon még mindig nyitott kérdésekről Dr. Nemes Ákos, (NUIR - Dr. Nemes Ákos Ügyvédi Iroda) ismertette. Előadásában kiemelten foglalkozott azzal, hogy a hatósági értelmezés és iránymutatások hiányában milyen szakmai trendek alakultak ki; valóban a szerződéses konstrukciótól függ, hogy egy adott vállalkozás mely reklámpiaci szereplőnek minősül. Valamint szót ejtett az árengedmény és reklámközzétételi díj ellentétes hatásáról is.
A reklámadó elszámolás gyakorlatáról tartott előadásában Dr. Pánszky Gyula, az MRSZ Jogi Tagozatának elnöke (Pánszky Ügyvédi Iroda) kitért többek között a közzétevői adóra, a saját célú reklám elhatárolására, a közzétevői nyilvántartásra, a megrendelői adóra, a közzétevői nyilatkozat jelentőségére, és a mentesüléssel kapcsolatban felmerülő kérdésekre. Legvégül a megrendelői láncolat és a társasági adóalap korrekciójáról is szót ejtett.
Dr. Kanyó Lóránd, a Nemzetgazdasági Minisztérium Jövedelem és Forgalmi Adók Főosztályvezető-helyettese a reklámadóról tartott előadásában többek között részletesen kifejtette, hogy mikor beszélhetünk saját célú reklámról; hogyan helyes alkalmazni a közzétevői nyilatkozatot.
Az MRSZ Jogi Tagozatának célja, hogy a Reklámszövetség tagjai és a marketingkommunikációs szakma szereplői tisztában legyenek a tevékenységükre vonatkozó jogszabályokkal jogszabályváltozásokkal (pl. reklámadó, reklámtörvény) és a hatósági gyakorlattal. Ennek érdekében a Jogi tagozat meghatározó szerepet kíván betölteni a reklámozásra vonatkozó és általában a médiával kapcsolatos jogszabályok népszerűsítésében, ismertetésében, értelmezésében és oktatásában, elsősorban az MRSZ tagjai, de tágabb értelemben a teljes piac számára.