10 magyar startup, amire érdemes figyelni

válassz
2016-04-27 14:06
Április 19-én tartotta második demó napját a Digital Factory, amelynek keretén belül 10 fejlesztőcsapat mutatta be szolgáltatását vagy termékét. A startupok részt vettek a három hónapos üzleti gyorsítóprogramban, ahol tapasztalt magyar és nemzetközi mentorok, vállalkozók segítették őket a termékfejlesztésben, az innovatív ötletek piaci validációjában.

Az inkubációs programban résztvevő, most bemutatkozott fejlesztések igen változatos területekről érkeztek, az ICT fókusztól a Big Datán és az IoT-n át a hagyományosabb felrázandó 'alvó' iparágakig mozogtak. Az ötletek átgondoltsága és kidolgozottsága pedig nemzetközi viszonylatban is versenyképes. A piacméretet tekintve nagyot álmodtak a csapatok!

Az inkubációs programot elvégző startupok

• BookrKids: Többnyelvű, interaktív gyerekkönyv-platform és applikáció.
• CeeCommerce.com: Innovatív online és offline posta-platform.
• MachineryGuide: Ag-tech precíziós farming applikáció.
• MoowFarm: Felhő-alapú állattenyésztési hardware és applikáció.
• Motoglobe.eu: Web- és mobilapplikáció motorosok részére.
• Recycling Market: Online B2B hulladékpiactér.
• PixPay: M-commerce enabler platform.
• Roiminer: Automatizált AdWords kampányok.
• Slamby: Szöveg alapú big data feldolgozó és információs menedzsment platform.
• Everrip: Online emlékoldal.
• Syncee: Integrált e-kereskedelmi adattámogató rendszer.



A Digital Factory az Európai Unió un. CEED Tech inkubációs programjának keretében egy rövid, de intenzív fejlesztési modellt követ. A csapatok idén januárban kezdték meg a három hónapos programot, amely 3 fázisban - "Shape-Build-Sell" - készítette fel őket a termékfejlesztésben és a piacralépésben. Az üzleti inkubációt kiegészítve a csapatok 15.000-30.000 Euro tőkebefektetést is kaptak a program során.
A programon belül lehetőség van arra, hogy a most bemutatkozott csapatok közül a legígéretesebbek további tőkéhez jussanak.

Mivel a cégeknek jelentős része képes arra, hogy további kockázati tőke-finanszírozás segítségével elkezdjen nagyobb ügyfélbázist és professzionális szervezetet építeni, valószínűleg nem kell sokáig várniuk a következő befektetési körre.
A Digital Factory inkubátor 2014-ben kezdte meg működését, alapítója és vezetője Valner Szabolcs, a Vatera.hu alapítója. Az inkubátor tagja az öt kelet-európai inkubátorból álló CEED Tech konzorciumnak, amelynek magyarországi partnereként összesen 1.1 millió Euro összegben finanszírozott startupokat. Az inkubációs program szakmai vezetője Hild Imre.