2. Jól felhasznált adatok. Az IoT a korábban kiaknázatlan adatokat elemzésekké alakítja át, így a vállalatok tovább fejleszhetik az ügyfélélményt. A dolgok internete által nyújtott előnyök közül a legtöbb szervezet a hatékonyságot és a költségmegtakarítást emeli ki. Az IoT legfőbb értéke azonban egyértelműen a kiaknázatlan adatokhoz való hozzáférés, valamint a gyakorlatban is hasznosítható elemzések készítésének képessége. Mindez újabb lehetőséget teremt a vállalatoknak, hogy szolgáltatásaikat átalakítsák, valamint növeljék a márka- és szolgáltatáshűséget, illetve az elégedettséget ügyfeleik körében.
3. Biztos átállás a helyszíni megoldásokról a felhőbe. Az IoT előmozdítja a nyílt, átjárható és hibrid számítástechnikai megközelítést, valamint támogatja az ágazati és kormányzati együttműködést a kiberbiztonságot célzó globális architektúraszabványok kialakításában. A IoT-megoldások egyre népszerűbbek lesznek, üzemeltetésük azonban nem egyetlen számítási architektúrán, hanem peremhálózaton, helyi infrastruktúrán, privát és nyilvános felhőajánlatok részeként valósul majd meg. Heterogén informatikai környezetekben később a végfelhasználók biztonsági és üzletmenet-kritikus szükségleteiknek megfelelően vezethetik be az IoT-megoldásokat. A technológia a hagyományos infrastruktúrával rendelkező szervezeteknek is logikus és kezelhető utat mutat, így idővel számukra is elérhetővé teszi az átállást.
4. Innováció a meglévő infrastruktúra átugrásával. Az Internet of Things lesz az innováció, az üzleti szemléletváltás és a gazdasági növekedés forrása a vállalkozások, a kormányok és a feltörekvő gazdaságok számára. Az ipari forradalomhoz, az internet megszületéséhez és a mobilforradalomhoz hasonlóan az IoT is a fejlődést, az innovációt és a jólétet serkenti. A vállalkozások és a városok egyaránt új IoT-alapú szolgáltatásokat tesznek majd elérhetővé. Új üzleti modellek jelennek meg, és elsősorban a feltörekvő piacokon lesz óriási lehetőség a dolgok internete előnyeinek gyors kiaknázására a hagyományos infrastruktúrák korlátai nélkül, a régi modellek hátrahagyásával. A McKinsey előrejelzése szerint az IoT-megoldások globális piacának 40%-át a fejlődő országok generálják majd.
5. Egy jobb bolygóért. Az IoT-megoldások jelentős társadalmi és környezeti ügyek kezelését támogatják. Segítenek majd választ adni a bolygónkat érintő legnagyobb kihívásokra, beleértve a globális felmelegedést, a vízhiányt, és a környezetszennyezést. A felmérés válaszadói az IoT legfontosabb társadalmi hasznaként az erőforrások hatékonyabb felhasználását nevezték meg. A magánszektorral összhangban a kormányzati szervezetek is bevezetik majd az IoT-technológiákat, hogy a COP21 éghajlat-változási egyezménynek megfelelően felgyorsítsák az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentését.
Az IoT 2020 tanulmány főbb megállapításai
A vállalkozások 75 százaléka többek közt a következő lehetőségek miatt optimista az IoT-megoldásokkal kapcsolatban:
o Jobb felhasználói élmény: a szervezetek 63 százaléka tervezi, hogy 2016-ban az Internet of Things segítségével elemzi majd a fogyasztók viselkedését, az öt legkiemelkedőbb potenciális üzleti előny között pedig a gyorsabb problémamegoldást, a magasabb színvonalú ügyfélszolgálatot és ügyfél-elégedettséget is megnevezték.
o Költségmegtakarítás az automatizálásban: az épület- és ipari automatizálás terén érhető el a legnagyobb potenciális éves költségmegtakarítás (63 százalék, illetve 62 százalék). Az eredmények azt mutatták, hogy az automatizálási technológiák jelentik a dolgok internete jövőjét - a válaszadók közel fele (42 százalék) jelezte, hogy a következő két évben IoT-kompatibilis épületautomatikai rendszerek bevezetését tervezi.
o A mobil megoldások hordozzák az IoT értékét: három szervezetből kettő (67 százalék) tervezi az IoT mobilapplikációkkal történő bevezetését 2016-ban. A válaszadók harmada (32 százalék) mindössze hat hónapon belül szeretné megkezdeni az IoT-mobilalkalmazások használatát, és a bevezetés fő okaként az akár 59 százalékos potenciális költségmegtakarítást jelölte meg.
A válaszadók 81 százaléka úgy érzi, hogy az IoT által generált adatokból és információkból gyűjtött ismeretek hatékonyan oszthatók meg a szervezet egészében. Mindazonáltal 41 százalékuk számít arra, hogy az IoT-hez kapcsolódó kiberbiztonsági fenyegetések kritikus feladatot jelentenek majd vállalkozásuk számára.