Nemcsak a sörmárkák, az elektronikai cikkek és a sportmárkák, hanem a játékok forgalmára is jelentős hatással van a futball Európa-bajnokság. A foci lázhoz köthető játékvásárlás a Formatex szerint akár egy átlagos nyári havi forgalom dupláját is jelentheti, felmérésük szerint a foci és a magyar válogatott népszerű, jó presztízsű márkának számít most a magyarok körében.
„A sportesemények általában, de válogatottunk részvétele miatt a futball Európa-bajnokság kimondottan erős hatással lehet az éves gazdasági eredményeinkre. Reklámkiadásaink 8-10 százalékát költjük focival kapcsolatos termékek népszerűsítésére, mint a magyar válogatott tagjait élethűen ábrázoló, gyűjthető, kicsinyített Football Heroes figurák, vagy más sporteszközök hirdetéseire. A játékkereskedelem sokkal szezonálisabb, mint a legtöbb ágazat, a játékboltok éves forgalmuk 50-60 százalékát a karácsonyi vásárlások idején, míg 10-15 százalékát a húsvéti ünnepekkor érik el, a gyereknap környékén általában nem mutatható ki jelentős forgalmi növekedés, de idén a focizáshoz kapcsolódó termékek miatt 100 százalékos növekedést prognosztizálunk a május - júniusi időszakra" - mondta el Borhi János, a Játéksziget bolthálózatot üzemeltető Formatex Kft ügyvezetője.
10-ből 8-an úgy gondolják, nyer meccset a magyar csapat az EB-n
A Formatex több mint ezer fő körében végzett internetes felmérése szerint a foci továbbra is rendkívül népszerű: a válogatott 44 év utáni sikeres nemzetközi szereplése pedig kiemelt figyelmet jelent.
- A válaszadók több mint 95 százaléka tudja, hogy válogatottunk kijutott a franciaországi Európa-bajnokságra, ugyanennyien gondolják azt, hogy gólt is lövünk majd és közel 60 százalék jósolja azt, hogy meccset is nyerni fogunk. Sőt 28 százalékuk szerint akár többet is, ugyanakkor 13 százalék azok aránya, akik szerint nem fogunk egy mérkőzést sem megnyerni Franciaországban.
- A játékkereskedő cég arra is kíváncsi volt, hogy a megkérdezettek mikor fociztak utoljára, legyen szó akár kerti passzolgatásról, akár egyesületi szintű focizásról. A válaszokból kiderült, hogy 38 százalék egy héten belül, 26 százalék egy hónapon belül, közel 10-10 százalék egy hónapnál, vagy egy évnél régebben, 17 százalék pedig több mint 5 éve futballozott utoljára.
- Minden negyedik válaszadó egy héten belül focizott gyermekével, közel 10 százalék pedig egy hónapon belül.
- A felmérésben résztvevők háromnegyede válaszolta azt, hogy a családdal együtt szoktak focimeccseket nézni és az Európa-bajnokság meccsein is körülbelül ugyanennyien terveznek majd családostul szurkolni.
- A kérdőív kitöltőinek 17 százaléka egyedül, 7,5 százaléka pedig barátokkal néz általában focit és csak 8 százalék állítja, hogy egyáltalán nem fogja nézni az Európa-bajnokságot.