Pongrácz László ezt az országos kompetenciaméréssel kapcsolatban mondta, amelyet szerdán tartanak szinte az összes iskolában. A vizsgálat több mint 266 ezer tanuló bevonásával zajlik, azon a hatodik, a nyolcadik és a tizedik évfolyam diákjai vesznek részt.
A főosztályvezető kiemelte a tanulói háttérkérdőív fontosságát, amellyel - anonim módon - feltérképezik a diákok szociokulturális körülményeit, hogy ennek alapján is összehasonlíthassák a teljesítményüket.
Pongrácz László elmondta, hogy az Oktatási Hivatalnak nincsenek államilag meghatározott feladatai az eredmények javítására, az ő dolguk az, hogy a felméréssel tükröt tartsanak az iskoláknak.
Kifejtette, hogy az elmúlt években nem változott érdemben az átlagos kompetencia, ehhez ugyanis alapvető reformoknak kellene bekövetkezniük az oktatásban, és azok eredménye is csupán hosszabb idő elteltével jelenne meg a vizsgálatban.
A feladatsorok nem a tananyag elsajátítását értékelik, ez ugyanis az iskolák dolga. A kompetenciamérés a tudás gyakorlati hasznosítását vizsgálja - jegyezte meg a főosztályvezető.