A japán hatóságok vizsgálatot folytatnak a
Suzuki által alkalmazott üzemanyag-fogyasztási eljárások jogszerűsége ügyében. A vizsgálat keretében átkutatják az autógyár központi irodáit.
A hatóság szakértői olyan dokumentumokat keresnek, amelyek alátámasztják a Társaság korábbi nyilatkozatait.
A Suzuki azt állította, hogy vásárlóinak megtévesztése nem állt szándékában. Az elmúlt hónapban bejelentette, hogy „pontatlanságokat” fedezett fel az általa alkalmazott szennyezőanyag-kibocsátási tesztek eljárásainak folyamatában, de tagadta, hogy csalt volna. Közölte azt is, hogy a probléma kizárólag a Japánban eladott járművekre vonatkozik.
E hét elején a Társaság közleményt adott ki és tisztázta, hogy létszámhiány miatt nem alkalmazta azokat a vizsgálati módszereket, amelyek megfeleltek volna a japán hatósági előírásoknak. Hibázott a tekintetben is, hogy nem szerezte be a szükséges berendezéseket.
A Suzuki részvényeinek árfolyama pénteken közel 1 százalékot esett a tokiói tőzsdén.
Nem ez az első eset
A Suzuki a negyedik legnagyobb japán autógyártó a Toyota, a Nissan és a Honda után. Ez év kezdetén a japán közlekedési minisztérium, miután az autógyár elismerte, hogy járműveinek üzemanyag-fogyasztási adatait meghamisította, helyszíni vizsgálatot végzett a Mitsubishi Motors központi irodáiban. A botrány a cég elnökének lemondásához vezetett, majd az egyik vetélytárs, a Nissan Motor ellenőrző tulajdonhányadot szerzett a támadások kereszttüzében álló vállalatban.
Tavaly a Volkswagen ismerte el, hogy az Egyesült Államokban meghamisította a szennyezőanyag-kibocsátási vizsgálatok eredményeit. A hatósági vizsgálatok során kiderült: a német autógyár egy olyan szoftvert épített dízel-motorral ellátott járműveibe, amely felismerte, mikor ellenőrzik és a szükséges mértékben visszafogta a szennyezőanyag-kibocsátást.