Az első negyedéves GDP-adaton is nyomott hagyott, hogy átmenetileg csökkent a győri autógyár termelése a kereslet ingadozása és az A3-as modellcsalád megújítása miatt. A korábbi lendület 2018-tól térhet vissza.
Magyarország ma már elképzelhetetlen az Audi nélkül! Új értelmet ad Orbán Viktor másfél évvel ezelőtti – az új TT Roadster sorozatgyártásának kezdetén tett – megállapításának a járműgyártás első negyedévi 1,6 százalékos csökkenése, amelyben főleg az Audi Hungaria visszaesése volt a ludas. Az ország legnagyobb, eddig rekordot rekordra halmozó ágazati vállalatának vártnál szerényebb teljesítménye ugyanis a magyar GDP-n is nyomott hagyott. A bruttó hazai termék 2015 utolsó negyedévéhez képest 0,8 százalékkal csökkent, amire még akkor sem lehet sikerpropagandát építeni, ha éves szinten még így is 0,9 százalékkal nőtt.
Főleg az után nem, hogy az Audi új győri gyárában négytagúra bővült modellpaletta előtt részben azért tisztelgett a miniszterelnök, mert az a magyar GDP-nek is jót tesz. A mostani történés viszont új helyzetet teremthet a kormány és stratégiai partnere eddig felhőtlen kapcsolat...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2016/23 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!