Látni és érteni

Cannes 69
Csákvári Géza
2016-06-09 07:14
frissítve: 2016-06-08 10:50
Régi a gyanúm és sajnos egyre erősebb: párhuzamos világban élnek azok, akik készítik a napisajtót s akik olvassák.
Még a gyakorlott sajtófogyasztó is elköveti néha a hibát, és elkezd kommenteket olvasni. Egyik ilyen óvatlan alkalommal azt olvastam egy méltatlankodó hozzászólásban, hogy a Cannes körüli hype egyre nagyobb. Persze teljesen érthetetlenül. Az utóbbi bő tizenöt évben nem győztem elégszer hangsúlyozni különböző fórumokon, hogy a franciaországi rendezvény a világ legfontosabb mozgóképes versenye.

Amit itt levetítenek, arról fog szólni az elkövetkező egy év – már amennyiben kíváncsiak vagyunk a szuperhősökön túli filmkészítésre. A fesztivál évről évre megmutatja, mi az izgalmas a filmművészetben, éppen merre tartunk, alkotóink milyen problémákat, illetve témákat dolgoznak fel.

Az idei mustra különösen emlékezetes marad több ok miatt is. Például az utóbbi tíz év legerÅ‘sebb versenyprogramját láttuk, melyben a friss felfedezések mellett a nagy nevek is a jobb formájukat hozták a kötelezÅ‘ kÃ...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2016/23 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!