Régi a gyanúm és sajnos egyre erÅ‘sebb: párhuzamos világban élnek azok, akik készÃtik a napisajtót s akik olvassák.
Még a gyakorlott sajtófogyasztó is elköveti néha a hibát, és elkezd kommenteket olvasni. Egyik ilyen óvatlan alkalommal azt olvastam egy méltatlankodó hozzászólásban, hogy a Cannes körüli hype egyre nagyobb. Persze teljesen érthetetlenül. Az utóbbi bő tizenöt évben nem győztem elégszer hangsúlyozni különböző fórumokon, hogy a franciaországi rendezvény a világ legfontosabb mozgóképes versenye.
Amit itt levetÃtenek, arról fog szólni az elkövetkezÅ‘ egy év – már amennyiben kÃváncsiak vagyunk a szuperhÅ‘sökön túli filmkészÃtésre. A fesztivál évrÅ‘l évre megmutatja, mi az izgalmas a filmművészetben, éppen merre tartunk, alkotóink milyen problémákat, illetve témákat dolgoznak fel.
Az idei mustra különösen emlékezetes marad több ok miatt is. Például az utóbbi tÃz év legerÅ‘sebb versenyprogramját láttuk, melyben a friss felfedezések mellett a nagy nevek is a jobb formájukat hozták a kötelezÅ‘ kÃ...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2016/23 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg elÅ‘fizetési azonosÃtóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!