Sallai R. Benedek azt követően számolt be erről szerdán újságíróknak, hogy bizottsági elnökként egyeztetést tartott a hét érintett önkormányzat, a fejlesztési és a földművelésügyi tárca, a Pest Megyei Kormányhivatal, az Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség és civilek képviselőivel.
Kifogásolta, hogy invitálására egyedül a reptér üzemeltetője nem jelent meg, amely eddig sem működött együtt a lakossággal a zajvédelmi eszközök beszerzésében vagy az értéktelenedő ingatlanokkal kapcsolatos kártérítés kérdésében.
Mint mondta, a reptér környezetvédelmi engedélyének jogszerűsége 2011 óta vitatott. Szerinte tízezernyi ember idő előtti halálát eredményezheti az a zajterhelés, amelyet az évi tízmilliót meghaladó utasforgalom eredményez.
A politikus a lehetséges szabályváltoztatásokra Hamburg példáját hozta, ahol éjfél és hajnali 5 óra között tiltott a repülőforgalom.