Megduplázódhat az idén a debreceni repülőtér forgalma

válassz
2016-06-21 15:30
Megduplázódhat az idén a debreceni repülőtér utasforgalma - közölte a város gazdasági alpolgármestere kedden sajtótájékoztatón a helyszínen.
Barcsa Lajos felidézte, hogy míg 2011-ben 18 ezer utas fordult meg a repülőtéren, tavaly már több mint 180 ezer, az idén pedig a tavalyihoz képest megduplázódhat az utasok száma.
Az utaslétszám gyarapodásához jelentősen hozzájárult, hogy négy évvel ezelőtt, 2012 júniusában a WizzAir légitársaság elindította menetrend szerinti járatait Debrecenből, amit azóta folyamatosan fejlesztett.

Barcsa Lajos kiemelte: a debreceni repülőtér minden helyi gazdasági fejlesztés alapja, a városba érkező külföldi befektetőknek első kérdése, hogy van-e 60 kilométeres körzetben elérhető repülőtér.
Elmondta, hogy a biztonság növelése érdekében folyamatban van az ILS 2 leszállórendszer kialakítása, még az idén elkészül egy új repülőtéri bekötőút és 2018 elejére elkészült az M35-ös autópálya repülőtéri összeköttetése is.
Az alpolgármester szavai szerint a WizzAir légitársaságot a város stratégiai partnerének tekinti. Ugyanakkor más légitársaságokkal is tárgyalnak új járatok indításáról, a Lufthansa tavasszal már el is indította menetrendszerű járatát Debrecen és München között.

Tamara Vallois, a WizzAir kommunikációs igazgatója a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy 2015. december 16. óta a debreceni légikikötő a WizzAir bázisrepülőtere. Jelenleg hat városba, London mellett Eindhovenbe, Malmöbe, Párizsba, Milánóba és Brüsszelbe repülnek a városból.
A brüsszeli járatot ugyanakkor július 29-től bizonytalan időre felfüggesztik - mondta a kommunikációs igazgató. A brüsszeli merényletek óta rendkívül megcsappant a járattal utazók száma, ezért döntöttek a felfüggesztés mellett. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a járatot nem szüntetik meg, azt bármikor újraindíthatják.
A sajtótájékoztatót követően Tamara Vallois és Barcsa Lajos köszöntötték a WizzAir félmilliomodik debreceni utasát, aki kedden délben a London-lutoni járattal érkezett meg.
MTI